10. maj 2006

Havedag

En hel lang fridag var forude og ungerne sendt i skole, da telefonen ringede - et par gode venner ville komme forbi med en bid brød, hvis jeg ville sørge for kaffen og det ville jeg da. De blev en times tid og vi snakkede om løst og fast.


 



Da de var taget afsted tog jeg i Bilka havecenter og købte blomster til mine krukker - men de havde ikke alt det jeg ville have, så jeg tog lige omkring den lokale planteskole på vej hjem.



Med en bil der bugnede af blomster, glædede jeg mig til at komme igang med at plante mine have krukker til med flotte farver - men haven var ikke klar til mit pynteri - så først gik jeg igang med at gøre havemøbler rene og få ryddet op i haven. Der var varmt, varmt, varmt så er der gået noget vand indenbords.



Datteren kom hjem fra skole, og i en hel time kredsede hun rundt og ventede på en klassekammerat - endelig kom han og jeg fik lige en snak med moderen om hvordan vi skulle forholde os, hvis der blev noget, da drengen har sukkersyge.


Herren i huset dumpede lige ind til pc'en, som han havde lovet færdig idag, og det fik han også, og lige nu er han taget afsted med den.


Så skulle jeg lige have ordnet forhaven - fejet fliserne og gået de bede igennnem som herren i huset tog for et par uger siden, og ENDELIG til det sjove.


Alle mine krukker er nu tilplantet og der er rigtig hyggeligt på terassen og nu kan fridagen på fredag bare komme an - for vi er klar til at hygge os på terassen.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar