15. maj 2006

Børn til salg.......


:-)


Jeg har noget afspadsering til gode og brugte noget at det idag....... Det var timet, for selvfølgelig er jeg blevet forkølet og brugte så hele formiddagen til at ligge underdrejet.


Børnene kom hjem fra skole og datteren skulle rydde op på værelset, hvilket hun har skullet i adskillige dage og det blev til lige så lidt som de andre dage. Så blev hun reddet af en kammerat, som ville lege - det måtte hun gerne, men hun skulle komme hjem 17:30 - men det glemte hun lige at sige til kammeratens mor og der kom ingen datter........ Da jeg så stillede for at hente hende, blev jeg mødt med ......
"hvorfor kan jeg ikke bare blive her til kl. 18:00?"
"Nej min pige, for vi har en aftale.... desuden roder dit værelse stadig"
Hun gik så surmulende ind på værelset, og naiv som jeg er regnede jeg med at hun nu ryddede op - men nej, lige pludselig kunne jeg høre tv'et inde fra hendes værelse. Det resulterede i en inddraget fjernbetjening, med besked om at den bliver udleveret igen når der er ryddet helt op. Så skete der endelig noget, men der er et stykke vej endnu. Det var barn nr. 1, der blev sat til salg i den blå avis....

Sønnen skulle skrælle nogle af kartoflerne, og det ville han ikke fordi ham og hans far havde diskuteret - men efter at have forklaret ham at det var mig han skulle hjælpe og ikke hans far, lykkedes det, langt om længe at få han ud af jordhulen. Det var så barn nr. 2, der blev sat til salg i den blå avis.

Nå men jeg sætter nok prisen til "ubetalelig", for jeg vil jo ikke af med dem alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar