26. juni 2011

Der kommer lyd på

Der lyder teenage-stemmer inde fra datterens værelse og at dømme ud fra den høje latter der ind imellem siver ud i stuen, lyder det som om de har det sjovt derinde. Noget mere end her i stuen, hvor jeg sidder mutters alene og skriver op min blog ;o)

Jeg er selvfølgelig ikke velkommen derinde og holder mig langt væk, de skal have lov at hygge sig. Vi ser dem ind imellem når toiletbesøg og sult lokker dem ud af hulen.

Mine nybagte boller i eftermiddags kunne godt få dem ud, men kun  for at hente forsyning og for derefter at lukke døren bag sig igen.

Alligevel er der forandringer, for den unge fyr som er på besøg, er kommet her i flere år og han har ikke vekslet mange ord med os i de år. Han har været meget, meget genert. Så meget, at det også har været svært at høre om han overhovedet hilste tilbage når vi sagde goddag til ham. Der er der lavet om på denne gang, der blev sagt højt og klar goddag, så man ikke var i tvivl om at han var kommet. :o) (Jeg blev helt forskrækket)

Det samme billede har vi set hos en af datterens andre kammerater, manden har i årevist kaldt ham "Den tavse dansker" . Det er han ikke mere :o)

Skønt at følge dem i tiden fra barn til ungt mennesker, jeg glæder mig til at få en god snak med dem, men et skridt ad gangen

2 kommentarer: