3. juni 2007

Det var så den weekend

Jeg sov elendigt natten til fredag, vi fik en uventet gæst torsdag aften og jeg bød på kaffe.......og tog selv en kop, det skulle jeg aldrig have gjort.....sidste gang jeg kiggede på klokken var den halv fire om morgenen og da havde jeg ikke lukket et øje.... så det blev en lang hård dag på jobbet.

Jeg havde fri kl. 16:00 og havde egentlig planer om at få lavet lidt i huset, men jeg måtte overgive mig og hoppe ind i min seng, jeg var totalt smadret. Jeg fik lov at sove et par timer, inden familien vækkede mig. Resten af aftenen var jeg stadig smadret.....

Lørdag formiddag, fik jeg den skøre ide, at der skulle sorteres og ryddes op i skabe og skuffer. Det var tiltrængt og er noget der har været udsat..... Selvfølgelig var jeg kun lige kommet igang, da jeg skulle videre til næste punkt på dagsordenen...... En tidligere kær kollegas datter, som jeg iøvrig også har arbejdet sammen med skulle giftes og jeg og en af mine nære venner ville til Globryllup. Det var ligeså yndigt som den slags er.... Deres 1 årige datter var med og hun snakkede højt og tydeligt med mens brudeparret gav deres ja......

Gunderup


16:30 skulle jeg til min barndoms landby og sammen med mor modtage nogle medlemmer fra en fransk komite for krigsminder...... Le Souvenir Francais.......Først var jeg lige omkring efter far, for han ville gerne med, men havde ikke fået snakket sammen med mor, så hun allerede var kørt..... Kirkeværge var også kommet, så nu kunne gæster bare komme an....... 

Stubbler


Vores 3 gæster var noget forsinket, for de havde lidt svært ved at finde over heden af de små lokale veje. De fik så gravstenen at se og vi fik en interessant snak om deres interesse. En af dem havde konen med, en frisk dame som lige havde haft guldbryllup - et af de mennesker som har oplevet meget og er god til at fortælle videre.... en behageligt menneske som også lyttede den anden vej, hende fik jeg en god lang og spændende snak med. Vi var inde at se kirken, som de var en smule imponeret af og vi afsluttede med en øl og en sodavand ovre på arkivet. Her fik min mor overrakt en medalje for hendes indsats for komiteen. Indsatsen består i at sørge for at indkøbe og lægge en buket i på graven for den Franske soldat, som ligger på kirkegården, hvert år den 11.11 kl 11:oo. Desværre blev billederne af medaljen ikke ret gode, så de kommer ikke med her på siden

Aftenene var sat af til fodbold - en aften med mange følelser. Jeg vil ikke skrive om det.... Det har andre allerede gjort.

Søndag blev jeg vækket til duften af kaffe, og det er jo ikke det værste. Der efter stod den igen på oprydning, og vi er nået ganske langt.... Der er sorteret og regeret i det meste af huset.

Vi havde billetter til Håndboldlandskampen i Gigantim, hvor damerne spillede uafgjort 30-30 med Ukraine, returen spilles i Ukraine på lørdag. Jeg bliver aldrig fan af slovenske dommere, men jeg løb ikke inde på banen.... Datteren fik slush-ice og derudover satte hun en pæn portion cola til livs, inden jeg fik hende stoppet. Selvfølgelig resulterede det i at hun skulle tisse - heldigvis fandt hun selv hen på toilettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar