10. juni 2007

Dansk mester i dueflyvning..

Tillykke til min far, for han er blevet dansk mester i dag..... Hans store hobby, som er flyveduer, helt nøjagtig Birminghamroller, har indbragt ham det danske mesterskab.

Birminghamroller er en due, som er i stand til at slå baglæns kolbøtter i luften. Det er ret facinerende at se på.

Det var en stolt far, som sendte en sms..... Han var faktisk ret overrasket over at han vandt.... for han syntes ikke at duerne fløj helt så godt, som de sommetider har gjort. Desuden var der blandt konkurrenterne, den regerende verdensmester. Selvom det naturligvis er en minoritetssport, så er det med rette han er stolt.....

6 kommentarer:

  1. Tillykke til din far.. skæg interesse at have, og jeg tror aldrig jeg har set sådan en konkurrence. :)

    SvarSlet
  2. Det har jeg faktisk heller ikke.... Jeg har set duerne i luften og det er ret facinerende.....
    Han skal deltage i World cup den 3. juli, men den dag opholder vi os i København og kan desværre ikke se konkurrencen...... Men vi krydser fingre for ham. Det er en sydafrikaner der kommer og bedømmer.
    Nu håber han bare på godt vejr..... :-)

    SvarSlet
  3. Lækker hobby. Jeg kender ikke dueracen, men går ud fra, at de opfører sig lidt ligesom racerne af Tumlinger.

    Tillykke til faderen.

    SvarSlet
  4. Ja det er noget i den retning...... Jeg vil kalde det en slags kunstflyvning.

    SvarSlet
  5. hej jeg har både set og hørt om det og tillykke til din far kan du ikke høre din far om der findes et sted nær greve hvor man kan holde duer.
    hilsen Rie

    SvarSlet
  6. Hej Rie

    Velkommen her. Tak skal du have.

    Jeg har spurgt min far, men hen ved desværre ikke, hvor man kan holde duer i nærheden af Greve. Vi bor i Nordjylland :-)

    Men han anbefaler at kontakte De danske brevdue foreninger www.brevduen.dk , måske har de mulighed for at hjælpe.
    Hilsen Lone

    SvarSlet