21. juni 2010

Man skal ikke altid blande sig.

Jeg troede jeg havde skrevet om datterens fortrædeligheder med nogle af drengene fra hendes klasse, men jeg kan ikke finde indlægget. To af drengene havde været rigtig stride overfor hende og den ene truede hende med tæv på facebook. Det er så en af grundene til at jeg har fuld adgang til min datters facebook, så jeg har styr på hvis der kommer sådan nogle trusler. Vi så det naturligvis også og fik en god snak med datteren om episoden. og hun var meget irriteret, men heldigvis ikke bange.

Datteren gav så igen til de to dreng, i sådan en grad at den ene af drengene gjorde sig selv rent til grin, ingen absolut ingen, troede på hans forklaring, for alle i klasse havde set hvad han skrev. Den anden kom dagen efter konflikten og stak hende en kæmpe undskyldning, så stor at ingen var i tvivl om at han mente den.

Det blev starten på et venskab som er blevet ganske godt, de befinder to sig oftere og oftere i hinandens selskab. Så meget at klasselæreren kalder ham, hendes bedste ven - det er han dog ikke, der er bedsteveninden og par andre drenge der er foran.

I dag er hun draget afsted sammen med ham og to andre fra klassen for at hygge sig.

Dengang i konflikten, var jeg meget oppe at ringe, jeg var frustreret og overvejede, at gå  til både skole og forældre. Det havde vi også gjort hvis det havde udviklet sig dengang. Men sommetider skal man lade børnene løse tingene selv, hvis de kan. For den respekt de to unger har for hinanden, den havde vi forældre ikke kunnet, opbygge for dem-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar