7. oktober 2007

De gamle fotos

For nogle år siden, overtog min bedstemors fotoalbum. Det havde indtil da være i min fasters varetægt og hun mente at de ligså godt kunne blive opbevaret hos mig, for jeg var den eneste i årene siden min bedstemor døde, som havde spurgt efter dem.

Jeg var begyndt at slægtsforske og ville gerne sætte ansigt på nogle af de personer som dukkede op. Der er adskillige billeder af mine bedsteforældre, onkler, tanter, fætre og kusiner. Nogle er god, nogle er dårlige og en del af dem er præget af tidens tand. Fælles for dem alle er, at de bliver bevaret til eftertiden.  

Albummene var præget af tidens tand og især det ene var bogstavligt talt ved at gå i opløsning - nu er de fleste af billederne på plads i nyt album og næste punkt på dagsordenen er at få sat de rigtige navne på personerne på billederne. En god del af dem, kan jeg selv genkende - men resten er op til min far og måske min faster at identificere.

Et af billederne er indscannet og sendt til en for min ukendt mand. Han har en hjemmeside på nettet, hvor jeg kunne konstatere at vi var af samme slægt, billedet var af hans tipoldeforældre og ifølge hans hurtige svar som tak for billedet, kunne jeg forstå at han ikke selv havde billedet. Jeg vil ikke af med originalen, men et indscannet billede er heller ikke ilde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar