6. december 2007

Julehygge atter en gang.

Her til aften var vi til arrangement på sønnens skole. Hvert år afholder de julearrangement, hvor hele familie er inviteret med. Vi får hver familie tildelt en ret som vi medbringer til tagselv bord. Frikadeller blev mit lod og datteren og jeg fik handlet ind og produceret - og med varme deller i bilen, drog vi afsted.

Vi var sat i stævne klokken fem og efter en hyggelig velkomst med et par julesange, skulle vi på pebernøddeløb rundt på skolen. Jeg var kommet på et rigtigt skrapt hold og det passede Fru Hansen godt, for jeg hader at tabe. Vi skulle igennem 5 poster og bortset fra sidste post, kom vi rigtig godt igennem løbet og endte med at løbe med sejren :-D

Ved syvtiden satte vi os til bords og fik mad, vi hyggede og ungerne hyggede sig - selv datteren som ikke kender nogen oppe på sønnens skole....... men der er jo altid en pædagog, en lærer eller en anden voksen man kan snakke ørerne af :-)

Fordelen ved at være til arrangementer på sønnens skole, som jo har specialklasser for aspergere, er klart at der ikke er så mange mennesker stuvet sammen på engang. Når vi er til tilsvarende arrangementer på datterens skole, vader vi rundt i lange køer og føler os som sild i tønder. En sådant arrangement skal manden og datteren til i morgen, sammen med hans forældrene - jeg skal på job og kan ikke få fri - det er jeg egentlig ikke specielt ked af :-) Kun lidt for datterens skyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar