9. maj 2010

Han har intet shoppegen.

Sønnen har absolut ingen, overhovedet ingen interesse i at få nyt tøj. Han vil allerhelst bare bruge det han har. Problemet er jo bare at tøj har det med at blive slidt, så uanset hvordan vi vender det skal der jo nyt til engang i mellem.

Problemet er bare at på grund af hans Asperger Syndrom, har han noget svært ved selv at shoppe og derfor forsøger jeg at hjælpe ham, så godt jeg kan - Men: 
  1. Det skal være så neutralt som overhovedet muligt. ikke noget med friske farver og lignende.
  2. Hvis han skal have sko, skal det helst være sammen slags som sidste gang, og helst med velcroluk. Hans foretrukne er til at skaffe, men hvor længe? 
  3. Bukserne skal være cowboybukser og kun mørkeblå. Det er så ikke det sværeste. 
  4. T-shirts skal være mørke i farve og skulle jeg komme til at købe med trykt tekst på, kan jeg være sikker på at den aldrig kommer i brug.
  5. Han er totalt uinteresseret når jeg kommer slæbende med kataloger, så han kan se udvalget. Det ville ellers lette mig en del.
Suk - sommetider overvejer jeg, om jeg ikke bare skal klippe huller i en sort sæk til ham.

4 kommentarer:

  1. Suk ja....men den sorte sæk vil han sikkert heller ikke have på ;-))

    Det er et stort problem du beskriver der, og jeg kan rigtigt godt forstå at som mor blir lidt tung i travet af det.

    Vedr. skoene er der nok ikke andet at gøre end at købe flere par af dem så længe de kan fåes, hvis altså hans fødder er færdige med at vokse..

    Pøj pøj med det :-))

    SvarSlet
  2. Ja Annette, jeg HAR overvejet den med at købe flere par sko. Men jeg tror også han må lære at sådan nogle har det med at gå ud af produktion :o)
    Noget af det der ligger til grund er også interesse og det interesserer ikke den unge mand at shoppe. Han vil hellere spille pc.

    Men indtil videre har vi dog fået tøj til kroppen af ham. :o)

    SvarSlet
  3. Og han er heldig at have en mor som dig :-)

    SvarSlet
  4. Tak for de søde ord, Lene :o)

    SvarSlet