Jeg var på apoteket idag, efter fra lægen indtelefoneret medicin. Manden blev sendt hen for at handle mens, jeg stod i kø. Køen kunne dog være værre..... Der var kun 12 foran mig, så 10-15 minutter senere stod jeg igen på gaden. Så fulgte en travetur ned til bilen.
Apoteket, hm...... her kigger man ihvertfald ikke hinanden i øjnene, man flytter sig heller ikke ret gerne når der er nogen der skal forbi. Man klamrer sig til sin seddel, for sæt man overså ens tur. Det var der netop en der gjorde og apoteksassistenten var hurtig til at trykke næste frem...... Han opdagede fejlen næsten øjeblikkelig og gjorde opmærksom derpå og ventede pænt til næste gang, men den anden apoteksassisten havde så ikke lige observeret episoden og trykkede næste frem..... Hold da op, sikke et blik den stakkels mand fik fra hende der følte sig snydt....... Ja om man forstår det - hun kom så til at vente næsten 20 sekunder - Apoteket er åbenbart ikke lige stedet, hvor man en tirsdag eftermiddag skulle komme til at kvaje sig bare en lille smule.
Godt der var kaffe hos mor og far, da vi var færdig med at bruge penge. Den skulle lige skylles ned.
SUK, hvor har folk bare alt for travlt. Jeg fatter ikke de gider bruge de 20 sekunders ventetid paa at oedelaegge deres egen og andres dag. Det er saa meget nemmere lige at smile og vente. :)
SvarSletJa du har ret, man når længst med smil :-)
SvarSletDe fleste danske apoteker betjener alt væsentligst kunderne ret lausigt; end ikke computerverdenens højhelligheder har ændret synderligt ;-(
SvarSletEn del af begrundelsen er meget lig de danske banker - første er anderledes ejer, men at score er sagen for begge, altså penge durk ned i foret, og det skal de ansatte sørge for...
Rimkogeren og jeg har i såvel aktive- som nu passive år været stolte over gerne at ville hjælpe/støtte hist og pist :-D
Fortsat god bedring til dig, Lone!
Anjoe - Det har du ganske ret i - på det pågældende apotek er der 5 ekspeditionspladser og for en gang skyld var alle 5 åbne i går, men det hører til sjældenhederne. Der mangler en retnings linie omkring hvor mange kunder man kan tillade sig at have stående i køen (altså ikke personale nok!)
SvarSletTak skal du ha.. Det går langsomt, men dog fremad. :-)