1. juli 2007

Føs'dag

Vi var til 50 års fødselsdag i går, mandens søster rundede og havde indbudt venner og familien til hyggeligt samvær med god mad.


Vi var inviteret til kl. 13:00 og det første jeg ser da jeg træder ind døren er en i akkurat den samme bluse som jeg selv har på....... Den sad på en af vores rigtig gode venner og bagved stod en af de andre gæster og fnisede højlydt og morede sig gevaldigt ved tanken om at en af os skulle hjem og skifte tøj og returnere blusen til tøjforretningen i bedste matadorstil . Men - ingen af os ville gi' sig, så vi endte op men at blive til festen begge to.....:-) Jeg må jo også indrømme at jeg godt kan lide hendes tøjsmag.

Begge børnene var også inviteret med og sønnen holdt ud i fire timer - det var ganske godt skuldret, når man tager i betragtning, at han med asperger syndromet i mente, har ganske svært ved at tackle mange mennesker på engang, men familien er ganske gode til at være opmærksom på hans problemer..... Samtidig elsker sønnen at snakke, så på et tidspunkt fik han er gevaldig snak med hans bedstefars søster, som han ikke kender så godt. Bordplanen var lavet sådan at han sad mellem hans fætter og kusine, så det var i trygge hænder. Datteren sad ved siden af mig.

Det var tag selv bord, og der var mad nok. Snapsen fik ben at gå på, jeg elsker en snaps eller to til min sildemad....... Af en eller anden grund imponerer det altid de mandlige gæster som ikke kender mig..... De der kender mig skal nok sørge for flasken runder plads :-)

Vores fælles "Julefrokost" venneflokken havde lavet en sang og uheldigvis var baggrund billedet på sangen meget gennemtrængende, det resulterede i at bogstaverne var gnidrede, men det lykkedes at få den gennemsunget, vi gentog successen senere på aftenen - der var der alligvel ingen der kunne læse - så det gik ganske godt. Hver fugl synger med sit næb:-)

Jeg havde forsøgt at lave en sang til fødselaren, men kunne slet ikke få den til at harmonere, så jeg endte op med at finde en sang på nettet - en motionssang, hvor man rejser sig og synger - afhængig af man hører til kategorien, som skal synge den aktuelle linie:


































Kvinder



Der er et yndigt land



Mænd



det står med brede bøge



Er smuk



nær salten Østerstrand



Bærer briller



nær salten Østerstrand



Langt hår



Det bugter sig i Bakkedal



Kort hår



det hedder gamle Danmark



Mørkhåret



og det er Frejas sal



Over 65 kg



og det er Frejas sal



Det var første vers........... Sangen gennemsang vi flere gange - hvor var der dog utrolig mange smukke mennesker med til den fest :-)

Det var en rigtig god fest og for mit vedkommende sluttede den halv tolv, jeg blev og hjælp med at rydde lidt op....... Manden var dampet hjem på det tidspunkt og havde ringet til mig og sagt at busserne gik 08 og 38... Fint tænkte jeg, så tager jeg busser 11:38, der var bare den hage...... at sidste bus altså gik 11:23..... :-( Så var gode råd dyre, der stod jeg i mine nye sko, som bestemt ikke er egnet til hærvejsmarch eller lignende. En rask beslutning, jeg smed skoene gik på bare tæer hjem, det var små 3 kilometer og det var overstået på tre kvarter, det tog lidt lang tid, mest fordi der var nogle steder med temmelig mange små sten  av av av.


Der var blå måne, et fænomen som er når der er fuldmåne to gange i den samme måned. Så månen stod flot, stor og orange på himmelen, jeg forsøgte at fotografere, men det er ikke det letteste i verden. Da manden så billederne, var kommentaren "hvorfor zoomede du ikke ind så man kunne se de mennesker der går på månen".......

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig hyggelig fødselsdag. Jeg håber dine fødder er kommet sig efter den medfart :)

    SvarSlet
  2. Det var en rigtig god fødselsdag, fødselaren fejrede videre i tre dage.

    Fødderne har det fint igen :-)

    SvarSlet