29. januar 2014

Den kære bil.

Den kære må afsted på værkstedet idag, med et dødt  batteri.
Jeg havde lovet min faster, at hjælpe hende og min far, med at sende blomster til Canada. Min fætters kone var stille sovet ind efter næster 20 års alvorlig sygdom. Hun var været en fighter af rang. Interflora fik tjansen og efter en kop kaffe ville jeg hjem og gøre lidt rent.

På vejen hjem skulle der lige handles en smule i Fakta og da jeg ville starte bilen og køre hjem...... Det ville bilen ikke - der var ikke liv i skidtet overhovedet. Fik fat i Falck, som kom og startede bilen, fik manden til at ringe til værkstedet og fik far til at køre efter mig til værkstedet, så jeg kunne komme hjem igen..... Tænk i løbet af 5 minutter fik jeg 3 mænd til at springe for mig.... :o)

Vores værksted ligger et stykke udenfor byen og vejret var ikke det bedste derude, der fyger ret meget og nogle strækninger er ikke så nemt fremkommelige. Far kørte bag mig og på et tidspunkt forsvandt han fra min synsvinkel. Jeg kørte videre, for jeg var ikke sikker på at det VAR ham der kørte der. Jeg turde ikke stoppe bilen, for jeg kunne jo ikke vide om jeg kunne starte den igen. Desværre var det min far og han var  kommet til at hænge fast i noget sne og kunne ikke komme løs. Han har dog altid en skovl i bagagerummet og ringede og sagde at han kom når han havde gravet sig fri.

Heldigvis var der en flink ung mand, som hjalp ham og han kunne komme hurtigt videre. Heldigvis, for han var ved at overveje at ringe til Falck, så de kunne hjælpe ham fri. (Det skal lige tilføjes at vi var forholdsvis tæt på værkstedet og at mekanikerne var ved at finde en løsning.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar