30. marts 2010

Ikke til diskussion.

Der er slet ingen tvivl om at sønnen her i huset benytter en hver ferie til at planlægge pc-marathon med kammeraterne. Det er fint de hygger sig og på trods af deres asperger-problemer såsom at have det svært med at omgåes andre socialt, er de gode til at få det arrangeret.

Denne gang lægger jeg IKKE hus til, der må være andre der tager over. Så istedet for er jeg så nødt til at være chauffør, for de skal et stykke ud på landet og der skal jo til et sådant marathon, transporteres en del pc-udstyr.

Men der er sat betingelser:
1. Der skal skiftes sengetøj.
2. Der skal støvsuges på værelset.
3. Der skal tages bad, før han forlader matriklen.

Først fik jeg nogle protester, badet var ok - men de 2 andre betingelser gad han ikke. Jamen så gad jeg da heller ikke køre med ham. Så nu er aftalerne på plads og den unge mand vil gå tidligt i seng, så han kan nå det hele.

For han ved godt at når hans mor først bliver stædig, så opnår han ingenting. Det skulle jo nødigt gå så galt at mors taxa ikke kører :o)

3 kommentarer:

  1. He he, teenagere er vist ens hvad det angår, asperger eller ej :-)

    SvarSlet
  2. Tror helt klart, at Annette har ret, he he :-D

    MEN jeg vil give dig & Co. ovenud ros, Lone, for at give bolden videre til nogle af de andre forældre nu, så at de ligesom Jer kan lære/erfare, at deres teenager plus dem selv starteligt kan klare værtsskabet, er toppen! Hvis ikke, så lærer de intet desomkring, og den slags social kontakt er jo guld værd. I Jeres hjem er al "samfundstjeneste" klaret over flere gange; og sønnike kan vel også trænge til udfordringen at skulle være sammen med kammeraterne i mange timer udenfor eget hjem ;-)

    De bedste påskehilsener til dig og alle dine fra mig og de 2 mine :-D

    SvarSlet
  3. He He Annette, ingen tvivl om det han er både teenager og asperger, mere og mindre :o)

    Lige præcis Anjoe, det har været forældre der springer over hvor gærdet er lavest. De unge mennesker må uendelig gerne være her, jeg holder af dem og synes de giver mig meget. Men som du også skriver, har min søn også godt af at være gæst i andres hjem.

    Jeg kan fortælle der var en par glade unge mænd der blev afleveret langt ude på landet. Vi har ikke hørt en lyd fra dem og det tolker vi som om de har det godt.

    Rigtig god påske til jer begge :o)

    SvarSlet