7. juni 2009

Hjallerup marked

Vi havde besluttet os for at Hjallerup Marked kunne vente vores besøg i dag og lidt i 11 trillede vi ind på parkeringspladsen ved dette store marked. Vejen ind til boderne gik forbi hestene og de få æsler der var til salg. Vi jokede lidt med at køber et æsel med hjem, der stod en med tilhørende stråhat - datteren syntes absolut ikke det var en god idé - det var det heller ikke, men joken var da god :-D

Det er efterhånden nogle år siden vi har været på Hjallerup Marked sidst, mens børnene var små, havde ingen af os specielt meget lyst til at trække børn rundt mellem tusindvis af markedsbesøgende. Men datteren er efterhånden 11 år gammel og udstyret med en sum penge til eget forbrug var hun helt klar til at handle.

Da vi ankom var der ikke så mange mennesker deroppe, men efterhånden som timerne gik blev det mere og mere som sild i tønde. Vi mødte en del mennesker vi kendte og fik snakket en smule. Midt på eftermiddagen måtte jeg erkende at jeg stadig har mén af opereationen i benet og knæet var begyndt at hæve, så vi begyndte at bevæge os mod udgangen - så var det lige at datteren kom i tanke om noget hun havde set og gerne ville have. Ok tænkte jeg, det var i starten vi var deroppe, hun havde set det, så jeg gav hende lige chancen for at finde det igen....... Men da vi havde travet rundt i yderligere en halv time, måtte jeg give op og fortælle hende at hun og hendes far måtte bære mig tilbage til bilen, hvis vi skulle lede videre. Den resignation var lige ud for en bland selv slik bod, så hun fik lov at handle der i stedet for.

Så nu er der handlet på marked og bl.a har jeg fået nye sandaler og en tegnebog - manden har fået nye polo shirts og datteren er udstyret med lyserøde solbriller.

Kaffen hev vi oppe hos mine forældre.

Hjemme igen og her havde posten været med Sanne Salomonsen nye cd og min nye mp4 afspiller - jeg har det næsten som om jeg har haft fødselsdag :-D

4 kommentarer:

  1. En dejlig dag på marked, er også anstrengende. Og skønt at I fik lidt med hjem alle sammen. :-)

    God søndag Her fra Henriette

    SvarSlet
  2. Tak skal du have :-)

    Vi tager også turen næste år.

    SvarSlet
  3. Det er en klassiker ikke at kunne finde tilbage til den bod, man starteligt så noget spændende i, men fravalgte for ikke at slæbe rundt på varen i timevis ;-)

    SvarSlet
  4. Lige præcis.....

    Så kan hun lære det. Men modsat vi andre, havde hun de fleste af hendes penge i behold, da hun kom hjem :-D

    SvarSlet