9. september 2007

Lørdagshygge

Det der skulle have været en lørdag i den lille families skød, blev noget udvidet i løbet af dagen.

Det blev ryddet op og gjort rent i løbet af formiddagen. Så blev det handlet ind og slappet af med håndbold i fjernsynet........ Der blev drukket kaffe og vi gjorde klar til at skulle lave aftensmad...

Så tikkede den første sms ind ved halv fem tiden"Er i hjemme, må jeg og ungerne komme - vi har nybagte pølsehorn med" Selvfølgelig måtte de det...... Så var besætningen udvidet fra 4 til 7..... Vi fik snakket, og hun har brug for at snakke.....

Kvarter over seks, kom så den næste sms - "God landskamp, vi kan jo ikke se den" - Det var min far og det ville være synd, hvis han ikke kunne se den, så jeg bad dem om at kigge hen. Så var vi 9 i huset.

Aftensmaden var sat over og der begyndte at dufte i huset. Pludselig stod gæstens datter inde hos mig "Jeg er sulten, hvornår skal vi spise?" "Det varer lige lidt tid endnu, for vi spiser jo sammen allesammen" "Ved du hvad Lone, vi børn plejer jo altid at spise før de voksne, når vi er herovre" Det kunne jeg ikke stå for, så det blev lagt dug på datterens bord og dækket op med servietter, tallerkner, glas og ketchup - så blev det serveret pølsehorn til ungerne. Da vi voksne satte os til bords, var børnene forlængst igang med at lege igen :-)

Mændene satte sig og så, først speeway og siden fodbold - vi "tøser" satte os i den anden ende af stuen og knævrede. Det endte med at blive en rigtig hyggelig aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar