14. januar 2007

En stor familie

Jeg har en stor familie, vi er mange og som andre familier, ses vi mest til familiefester. Hver gang vi ses til fest, lover vi hinanden at der ikke skal gå så lang tid næste gang.

Vi har i flere år holdt familietræf på min fars side, men det er desværre gået i sig selv igen.

Heldigvis har min mors forældres efterkommere så valgt, at sætte hinanden i stævne éen gang om året. I år finder mødet sted her i det nordjyske og den arrangerende del af familien er allerede i gang med at finde dagens program.

Starten til denne tradition, fandt sted sted den dag min mormor blev begravet. Der sad vi i hendes stue og var alle klar over at vores samlingspunkt var væk. Flere af os, havde uafhængig af hinanden, tænkt tanken at vi ikke ville slippe forbindelsen. Det resulterede i at vi besluttede at fremover skal der holdes Oldetræf en gang om året.

Jeg havde fødselsdag 5 dage efter min mormor blev begravet, og i hendes pung fandt vi 500,-. Flere af de tilstedeværende mente, at jeg skulle have pengene - men jeg syntes det var noget underligt noget at få gave fra en afdød. Så jeg besluttede at de skulle gå i Oldetræfs kassen, som bidrag til maden.

Jeg fik til opgave at holde det første Oldetræf, og med den opgave fulgte også kobberkedlen, som den der holder Oldetræffet, har stående indtil næste træf..... Denne kobberkedel skal så afleveres i nypudset stand til næste vært. Det skal lige siges at det ikke er nogen let opgave at pudse den der, gamle slidte kobberkedel.

Næste Oldetræf er på plads, så i maj er det på tide at pudse kedlen, finde det gode humør frem og nyde dagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar