23. december 2012

Fødselsdag og snestorm

Begge mine niecer er i Aalborg for at fejre jule med familien og de rejser begge retur til henholdsvis Odense og Bagsværd. Vi valgte derfor at fremrykke teenagerens fødselsdag, så de begge kunne komme med. Det skulle vi måske ikke have gjort, set i bakspejlet. For nøj hvor var vejret slemt.

Min svigerfar var lige omkring os med julegaver og skyndte sig hjem inden snestormen satte ind for alvor. De valgte at blive hjemme fra fødselsdagen.

Min far havde sørget for at blive samlet op på vejen, af min søster og svoger. Så med 5 voksne i bilen, var der dog lidt tyngde på bilen.

De blev her en time og turde så ikke satse på mere tid herude. De kom kun fordi niecerne havde glædet sig sådan til at se deres fætter og kusine og min svoger mente ikke det var så slemt at køre herud - i hvertfald indtil han kom ud i vejret.

De fik strenge instrukser om at sms'e når de var velankommet hjemme. Min stakkels svoger havde snevagt på sit job og tog direkte på arbejde. Jeg håber han i skrivende stund, er kommet hjem.

Min veninde kom også til fødselsdagen og hun blev en halv time længere end de øvrige gæster. Hun skulle med bussen til Nørresundby og strandede med bussen et par kilometer herfra, gik så en kilometer i knæhøjt sne og fangede den sidste bus, inden de indstillede busdriften. Hun ER ankommet til Nørresundby. Hun tog det med højt humør, hun skrev følge sms til mig:
Det var en hård men også sjov tur igennem sneen. Folk tog det med højt humør.

Heldigvis er snestormen ovre, og vi glæder os til juleaften i familien skød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar