11. december 2012

Det der guldbryllup.....

som min mor havde glædet sig til i årevis, blev jo ikke til noget. Mor afgik ved døden for over et år siden, så der var ligesom ikke noget at fejre.

Alligevel syntes min søster og jeg at der skulle ske lidt alligevel. Far trak lidt på det, men tænkte over det og kom frem til at en aften i familien skød, netop den dag ville være godt.

Svoger som laver pragtfuld mad, fik æren af at lave Flæskesteg og desserten bestod af nougat is og efterfølgende blev der til kaffen serveret håndbold og kaffekringle.

Vi havde en rigtig hyggelig aften, hvor far var en tur nede af memory-lane og fortalte historier fra dengang, for 50 år siden. Han fortalte om en svenske serie der gik i fjernsynet dengang, som han aldrig fik set sidste afsnit af. Den blev vist aldrig genudsendt. Til gengæld fik han så, sit livs kærlighed. Vel ikke noget dårligt bytte :o)

Jeg blev døbt på deres 1 års bryllupsdag, hvilket jeg kom til at nævne og straks kom historien om min dåb. Midt under seancen blev jeg rød i hovedet og der gik gang i trykkeriet i bleen, så både mine forældre og præsten grinede højt af mig. Jo historien er da ganske sjov, på trods af mine onde leende forældre :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar