9. september 2012

Halvdramatisk hjemtur

Der var optræk til dramatik i nat, da vi kørte rundt i Aalborg kl. 4 i nat.

Vi havde været til 60 års fødselsdag hos en kær ven og det blev sent, alt for sent. Vi er nemlig trætte idag og alle vores planer er udsat. Aftenen var dejlig vi hyggede os, dansede og festede sammen med den glade fødselar.

Ud på natten ville vi hjemad og med mig som chauffør. Da jeg sjældent drikker alkokol, er jeg altid den den holder for, med transporten. Min svigerinde var med og på vej op til hende, kørte vi forbi en væltet cykel og studsede alle tre, for var der ikke noget underligt ved den der cykel der lå i vejkanten – der var vist noget mere.

Jeg vendte bilen og kørte tilbage, alt i mens vi snakkede om at der nok skulle ringes 112. Vi stod ud af bilen med bankende hjerte og løb over vejen for at se hvad det var.

Der lå en ung mand og heldigvis bevægede han sig, da jeg rørte hans arm. Jeg spurgte om han  havde slået sig og det benægtede han, det så heller ikke sådan ud. Alligevel tjekkede jeg om der var blod i nakken, for han var noget lakket til :0)

Vi fik han trukket på benene og spurgte han igen om han havde slået sig, men det mente han ikke. Han virkede også klar nok i hovedet, når vi spurgte ham og noget – bortset fra at han spurgte os hvor længe han havde ligget der. Der måtte vi være ham svar skyldig, vi var lige kommet.

Sikke nogle søde damer i er, sagde han til os og takkede os mange gange og gav os et knus, inden han trissede hjemad.

Han boede i boligblokken lige overfor og vi fulgte ham på vej og så han låste cyklen og gå ind i en opgang. Jeg vil mene han vågner med en flok tømmermænd på job.

2 kommentarer:

  1. I er et par gæve piger/søde damer, men min puls faldt først til ro, da jeg læste, at I var tæt på en boligblok. Der har været en del skriverier om "trick-uheld", hvor flinke personer ribbes for mobiltelefon og penge samt køretøj, når de er stoppet op for at hjælpe!

    Du har nok ret i, at han vågner op med hoved på :-D

    Hav en dejlig uge!!

    SvarSlet
  2. Uh ja, Anjoe. Det var også med bævende hjerte vi standsede og stod ud. Heldigvis var der godt oplyst og åbent. Det er også et roligt kvarter, der hvor han lå. Havde det været ude i Aalborg Øst, som er mere uroligt, havde jeg betænkt mig noget mere.....
    Også en god uge til dig :o)

    SvarSlet