17. januar 2008

Asperger problemer

Sommetider er det utrolig svært at være forældre til sådan en asperger-teenager, som ham der bor her i huset. Siden i tirsdags har han ligget hengemt i sin seng og kun være ude når der var føde på bordet. Vi har ikke været i stand til at føre en samtale med ham - alle ord der er kommet ud af hans mund har været "jeg er dårlig".........

Han har ikke været i skole i de tre dage og jeg opfatter ham ikke som værende syg, så det går bare ikke mere. Ind imellem når tingene bliver uoverskuelige for ham,vælter hans verden og han reagere ved at blive dårlig. Hver gang er det for os, lidt af en opgave, at hive ham op til overfladen. Denne gang var en af de svære, han var på det nærmeste gået i hi.

Jeg lover mig selv hvergang at skrive op, hvordan vi løste problemet sidste gang, men får det aldrig gjort. Denne gang var det en lille bagatel som fik ham op i omdrejninger, for manden ringede til skolen og snakkede med hans lærer, som har været enestående til at hjælpe i lignende situationer. Hun kunne fortælle, at de skulle lave pandekager i morgen og i næste uge ville de få besøg af nogle it-folk som skulle fortælle om den brance. Disse oplysninger blev videregivet til sønnen, så nu er der ryddet op på værelset og sønnen har været i bad........

Mon jeg kan overtale hans lærer til at lokke med pandekager næste gang vi er i problemer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar