19. september 2006

Føs´dag

Fruen i huset har føs'dag og skikken her i huset byder, at man vækkes med skønsang. Derefter indtages kaffe og rundstyker i familiens skød.

Så.... kl 6:30 lød det:

I dag er det Mors Fødselsdag
Hurra! Hurra! Hurra!
Hun sikkert sig en gave får
som hun har ønsket sig i år
med dejlig chokolade
med kager til.

Datteren havde lavet en lille sød bog. På forsiden stod der "Søde mor" og inden i var der tegninger af en stjerne, hjerter og et lille træ. På bagsiden havde hun lavet et lille flag. Den blev jeg meget, meget glad for.


På min stol stod der en stor plastikose og heri en kasse, fra en bærbar PC - og der VAR en bærbar PC - den blev jeg rigtig glad for. Den kom hurtigt i brug.

Oppe på arbejdet havde jeg bestilt kagemand til kollegaerne - men hende der skulle bestille den, havde glemt det - så den har de tilgode til i morgen. Hende jeg sidder sammen med havde pyntet hele min arbejdsplads med små flag, det var hyggeligt.

Hjemme igen, var Herren i huset og sønnen igang med at forberede aftensmaden, og de var ved at lave æggekage, ud af de små æg fra min fars nye høns. Uhm hvor det smagte og æggekagen var gul - Det kunne ses det var Landæg.

Nu er datteren taget til FDF og sønnen og jeg har nydt hver sin hjemmebagte bolle - som sønnen havde lavet oppe på skolen i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar