18. maj 2010

Snart med Ipod Touch :o)

Egentlig skulle jeg have været på tur med Lokalhistorisk forening her i aften, men en snakkesalig ung mand her i huset, fik mig til at glemme tiden, så jeg blev hjemme.

Manden og jeg var en tur på besøg hos min faster, som har fået et fladskærms tv med en noget ulogisk fjernbetjening og manden havde lovet at han ville forsøge at lære hende at bruge den...... Vi tror nok det lykkedes, ihvertfald bedre end før vores besøg.

Da vi kom hjem var sønnen også kommet hjem og han fortalte, at han havde snakket med hende der skal hjælp med at finde et botilbud til ham og han kunne fortælle at der er noget i støbeskeen og at han står som nr. 2 i køen. Hvis dette "noget" kommer til at flaske sig, har vi en søn der flytter hjemmefra til sommer. slet ikke ilde :o)

Alt den snak førte til at vi kom til at snakke mobiltelefoner, jeg fortalte ham jeg var godt træt af at han slukkede sin mobil og glemte at tænde den eller simpelthen glemte at lade den op. Ja modsat alle andre unge mennesker er han ikke den store mobilsnakker. Sønnen har foruden Asperger syndrom også en mindre hørefejl, som gøre at han bruger høreapperat, og den mobil han har nu er han ikke så glad for, han siger han har svært høre hvad der bliver sagt i den anden ende, når han ringer til fastnet. Vi snakkede så om at han skulle skifte til en iPhone eller lignende og det synes han var en god ide. For han har allerede en iPod touch, som han aldrig slukker :o)

Men iPoden er kun et halvt år gammel, så han ville vente et års tid............ Men det duer jo ikke hvis han skal flytte hjemmefra med de telefonvaner han har, så kan hans stakkels mor jo ikke komme i kontakt med ham. Så det endte med at jeg tilbød at købe iPoden,

Så nu er jeg snart den lykkelige ejer af en iPod touch og jeg har lige brugte et par timer på nettet for at finde ud af hvad det er for en størrelse - spændende, jeg har vist meget at lære.

2 kommentarer:

  1. Ork Lone...det skal du sagtens lære dig :-))

    Det ender sikkert med at du bliver lige så hooked som de unge....

    Ha' en skøn skøn dag :-))

    SvarSlet
  2. Ja det siger sønnen også :o)

    Tak i lige måde :O)

    SvarSlet