20. april 2007

Restferie

Vi bruger ugen til rest ferie, og for manden i huset er det slut - jeg har lige en enkelt dag til afvikling på mandag.........

Ungerne skulle dog afsted, så det var tidligt op og smøre madpakker og sende dem afsted... Jeg hoppede dog under den varme dyne igen....... men der gik ikke mange minutter før sønnen stod i døren, hans chauffør, var smuttet uden ham. Der var sket en misforståelse, så farmand smuttede ham lige..... den træge vej gennem en proppet limfjordstunnel....

Lidt op ad formiddagen, fik jeg taget mig sammen til at forlade dynens varme område og fik lavet noget kaffe og lunet et par rundstykker... mens vi fik planlagt dagen og vendt verdens situationen.

Badeværelset skulle gøres rent, det var ikke lige lysten der drev værket, men jeg elsker en nyrengjort badeværelse..... I mens var manden i huset taget afsted til storcentret for at hente sønnen, som var taget derud sammen med Dus-ordningen.

Vi har en mindre episode, med sønnen, som har asperger syndrom. De havde i Dusen aftalt at de skulle på tur til Storcentret, og i sønnen verden, er det for at handle..... han kender ikke til begrebet "at ose". Så han ringede hjem og ville have penge til et pc-spil og det ville hans far ikke give ham. Det resulterede i at han så gik i baglås og ikke ville med i Storcentret, hans pædagog ringede hertil og forklarede situation og jeg fik sønnen i røret og forklarede ham, at så kunne han bare tage bussen hjem, for ingen af os ville køre op på skolen og hente ham når aftalen var, at han skulle hentes i Storcentret.... Øv hvor er vi nogle dumme forældre..... Heldigvis besindede han sig og tog med. Rapporten fra pædagogen, efter en times tid, var at han nu hyggede sig i selskab med en af de andre fra skolen.....

Vi skulle ud til mine forældre og hente et par gamle gruekedler, som min far havde lovet jeg måtte få. Sidste år, da vi lagde fliserne om ude foran huset, ymtede jeg en dag, at jeg ville investere i et par Whiskytønder til at plante blomster i, men far sagde at han ville af med gruekedlerne og at jeg måtte få den ene, så kunne min søster få den anden, men min søster ville ikke have den, så jeg "satte" mig på dem begge. Faktisk havde far overvejet, at sende dem med storskrald, men heldigvis, var han klar over at en af os to tøser nok kunne bruge dem........ Nu er de begge slæbt til huse og om ikke så mange dage står der blomster i dem.

Aftensmaden var nem, det var Pizza for nogle af vores venner havde meldt deres ankomst, til kl. 18:00 og de havde spist, så det skulle være hurtigt og enkelt.

Vennerne, ja de bor på den nordlige side af fjorden og der må igen, som altid, når de kommer på besøg, have været kø i svær grad gennem tunnellen....... For de var her først efter 19:30..... De er lige kørt for ikke så længe siden, og vi fik snakket en masse...... Sjovt nok løber vi aldrig tør for emner....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar