20. juni 2015

Med lyst til livet igen

Livet blæser afsted med os, for et år siden startede jeg på en ny uddannelse. Efter mange år som kontorassistent røg jeg ind i finanskrisen med et brag og det viste sig umuligt at finde job i den branche , et par gange var jeg så tæt på, at kun ansættelsesbeviser manglede - men igen og igen satte økonomien en stopper for det. 
Trods en brav kamp var jeg en af dem der røg ud af dagpengesystemet, og kun ved hjælp af gode venner lykkedes det mig at få 25 timers rengøring på et plejehjem, som vikar i 3 mdr. 
De blev forlænget til 8 mdr, og jeg havde det fantastisk der, men en kollega, som ikke kunne klare jobbet som SOSU hjælper, skulle fordi hun var fastansat tilbydes jobbet, da det skulle slås op, og hun sagde så ja til det. 
I afskedsgave fra min chef fik jeg et flot anbefaling og et ord og at, hvis jeg søgte ind på SOSU skolen, ville hun lægge et godt ord ind. 
Jeg tænkte så over det et døgns tid, tog imod tilbuddet og hun gjorde et stor indsats og jeg blev optaget og i går kunne jeg så, med 2 12 taler i afsluttende eksamener, føje titlen SOSU hjælper til CV'et. 
På torsdag starter jeg på job som fastansat på det sted, hvor jeg har været elev.
Det har været et hårdt år, det er sin sag, at starte på noget helt nyt i en alder af 50, og i september mistede jeg min far, så og sorgen har haft tag i året, hvor ville jeg dog gerne have delt dagen i går med ham.
Nu står sommeren foran os og jeg tror det bliver en god sommer.

3 kommentarer:

  1. Kære Blogkammerat. Hvor det dog glæder mig endelig at læse nyt på din blog, og især at det er positivt. Har i de forgangne måneder flere gange overvejet en kommentar til forud seneste indlæg, men tænkte, at du måske end ikke havde overskud til blot et kortere svar - kender det fra mig selv - og derfor lod jeg være!
    Det glæder mig ovenud, at du atter er på banen; ikke bare har fået tacklet to jobskift, men også fået en uddannelse med UG, som passer til dig. Faktisk havde du forud pænt mange kvalivarer på plads; jeg tænker på dine/Jeres kampe for søn, men også omsorgen for datter, forældre og venner. Jeg ønsker dig og din familie alt bedst nu og fremover. K.H. anjoe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord, de luner. Jeg har været helt væk fra blogland, men har savnet det. Jeg har tænkt ofte tænkt på, hvordan du har det. Jeg håber du har det godt, på trods af at du også har været udfordret i tiden der er gået.
      God sommer til dig og dine.
      KH Lone (Fru Hansen)

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet