17. august 2009

Et venskab med hindringer

Inde fra datterens værelse kommer lyden af børnestemmer snigende ind i stuen. Ved pc'en derinde sidder to 11 årige og hygger sig. De har en godt venskab som dog ikke altid er lige nemt. De har været venner siden børnehaveklassen og tit og ofte er de to at finde i hinandens selskab. Dog aldrig i skolen, der taler de to ikke med hinanden, for de vil ikke risikere at de andre i klassen mobber dem for deres venskab.

Det er ikke let at være en pige på 11 år og have en dreng på 11 år som bedste ven. Men jeg tror det er et venskab, der holder i mange år fremover.

4 kommentarer:

  1. Og det tror jeg du har ret i. Barndommen kan være en svær en, især da fordi det er så vigtigt ikke at skille sig ud. Desværre

    Gode kammerater er svære at finde, så jeg syntes det er dejligt at de trods alt vælger at ses, selvom det er "hemmeligt". :-)

    Kh Henriette

    SvarSlet
  2. Ja det ER dejligt.

    SvarSlet
  3. Det er smukt at læse, Lone - jeg havde også en dreng som min bedste ven i den alder. Og jeg ser ham stadig nu mange år efter :-)
    Men vi blev mobbet og kaldt kærester. Det gjorde ondt.

    SvarSlet
  4. Det er desværre også det datteren og kammeraten døjer med, men jo ældre de bliver, jo mere sikre bliver de på at de andre ikke skal bestemme om de skal ses.

    SvarSlet