30. november 2006

Julefrokost i Lørdags, Skråen og Julehygge på sønnens skole


Nu nærmer sig tiden, hvor ungerne skal åben kalendere og det lader datteren ikke gå stille hen :-)

Årets julefrokost nr. 1 i gode venners lag var henlagt til vores residens i år og allerede ved femtiden dukkede de uinviterede gæster, selvom jeg havde forsøgt at forklare nogle af dem at vi befandt os på Mallorca, så det var ganske unøvendigt at dukke op - Nåh den gik så ikke.

Vi havde en rigtig, rigtig hyggelig aften og fik snydt os igennem pakkespillet - jeg måtte til at konstruere en ekstra gave, så datteren kunnne være med i spillet. Gæsterne gik kl. 2 om natten og jeg fik ryddet nogenlunde op inden jeg gik i seng. Næste formiddag skulle datteren til FDF og vi skulle hente sønnen, som havde holdt pc "nat" med børnene til nogle af vores gæster. Resten af søndagen, gik med at hvile ud.

Mandag var jeg igen en tur på skråen, i hyggeligt selskab med en lille flok piger, for at høre og se Lotte Heises nye Show "Formel Heise" - Det er utroligt at hun er i stand til at snakke uafbrudt i halvanden time. Det var er rigtigt godt show - det er ikke sidste gang jeg er tilstede når hun ruller sig ud.

Datteren slog hovedet i skolen onsdag, og klagede over hovedpine, men hun havde heldigvis ikke kvalme - så hun røg op til bedste torsdag, for en sikkerheds skyld.

Og her i aften var vi til julehygge oppe på sønnens skole, det var dejligt at hilse på de andre forældre i hans klasse. Sønnen hyggede sig i selskab med en dreng fra en anden klasse og datteren kedede sig bravt, der var ikke rigtig nogen for hende at lege med. Tinky Winky var medbragt "mormor - han trænger vist til en kærlig nål og tråd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar