26. juni 2012

Slægten

Havde min mormor stadig været i live, ville hun have fyldt 99 år, her i sommer. Men hun døde for 9 år siden, så det er ikke aktuelt. Hendes tre år yngre lillesøster lever dog i bedste velgående og er frisk og hulommelsen fejler ikke noget.

Næste sommer skal vi i familien mødes til oldetræf her hos os, og i den anledning har jeg bestemt mig for at der skal laves et lille mindehæfte om mormor.

Jeg startede i går og har 90 års information der skal dels findes, bearbejdes og sættes læsevenligt op. Det bliver en spændende rejse og en af de nærmeste dage vil jeg tage min far med ud til hendes søster. Det skal nok blive hyggeligt.

2 kommentarer:

  1. Det er en god idé med et mindehæfte - også at få nogle historier af din mormors søster. Ikke mindst hendes alder taget i betragtning kan det blive sidste chance; hun vil helt sikkert nyde at fortælle :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det et spændende job du har givet dig selv. Rigtig god fornøjelse med det.

    SvarSlet