19. maj 2011

Gnaven og glemsom teenager

Frøken Gnaven skulle have kage med til klassens time, hvilken hun meddelte hendes fader for et par uger siden????? Hun glemte lige at give mig beskeden.
Hendes far har aldrig, og jeg mener aldrig i den tid jeg har kendt ham, nogen siden bagt noget som helst. Han lod så ikke beskeden gå videre, så jeg var ganske uvidende om at jeg i går skulle have produceret kage til 25 kagesultne teenagere og deres lærer.
Det gik op for mig, da jeg i går morges havde tilbudt frøken Gnaven et lift op til skolen, på vej i bilen lød der et ups fra hende. "Mor, jeg skal have kage med idag" og så var gode råd dyre, jeg havde nu valget mellem at lade hende sejle sin egen sø eller betale mig fra det i dyre domme.
Jeg valgte det sidste, så datteren blev udstyret med 4 stk. brunsviger, mod at hun arbejdede beløbet af hos moderen :o) (Yes, kokke enepige, hvor mange af jer har det ???)
Første afdrag skulle så betales i går aftes, og arbejdet bestod i kartoffelskrælning og selv om jeg flere gange ytrede at det ville klæde hende at have et smil på læben, kunne jeg godt opgive, for det VAR i høj grad Frk, Gnaven der stod i køkkenet.

3 kommentarer:

  1. hehe, ja da mine unger var mellem 15 og 16 år var jeg parat til at give dem væk til nogen der boede laaaaangt væk fra mig...Men tænk sådan på det: hun er under ombygning, så hun skal nok blive rigtig god når hun er færdig!!!..God storbededagsferie..;-D

    SvarSlet
  2. Åhh... hvor glemmer man dog hurtigt :-) JEG havde næsten glemt, at jeg også har været der, med sønnen :-)
    Alt ændrer sig med tiden, på den ene eller anden måde :-)

    SvarSlet
  3. Suk - hun er kun 13 så der er lang vej :o)
    Selvom hun ofte vender det hvide ud af øjnene hver gang jeg åbner min mund, er hun for det meste både sød og hjælpsom

    SvarSlet