7. maj 2009

Støvsugning som betaling

Sønnen er IKKE morgenmenneske, absolut slet ikke. 3 gange i denne uge har han formået at sove præcis så længe at han ikke har kunnet nå bussen. Vi har valgt i samråd med sønnen, at det er hans ansvar at han kommer afsted om morgenen, og det går mildest talt ikke altid efter bogen. 



Men alt i alt er man jo en hønemor, for selvfølgelig snupper man lige bilen og smutter afsted med sønnen. Men jeg må nok indrømme at da det var 3. gang i denne uge, ud af 4 mulige, var smilet lidt stift i morges.

Jeg knurrede efter noget efter ham og meddelte ham, at hvis jeg skulle lege chauffør, så skulle han støvsuge stue når han kom hjem...... Han forsøgte at gå i diskussion, for han ville da hellere tørre støv af,  ja tak det vil jeg da også hellere....... Men det blev en take it or leave it. Ville han køres, skulle han støvsuge.....:-)

Nu har jeg en stue som er støvsuget for de blade der er blæst af bøgehækken i de sidste dage og af uransagelige årsager fundet vej ind i min stue. Og han støvsugede HELT uden at brokke sig....... :-)

For eftertiden bliver der den form for afregning når han skal køres, måske bliver han så træt af det, at han begynder at stå op så han kan nå bussen.

Forresten trænger jeg til at få pudset vinduer :-D

s-712-kongeblaa1

3 kommentarer:

  1. En rigtig god måde at løse det problem på. Her er vi jo pludselig blevet til fire teenagere og så os to voksne. Det er noget af et menageri, og derfor er der nu lagt op til hård disiplin omkring pligter til alle, ellers dejser jeg simpelthen om. Vores asperger er IKKE tilfreds, ligesom de andre tre er hun også klar til at diskutere, men der er listet de pligter op de skal hjælpe med, og så er det hele sat i system og sat op på en væg, så ingen kan "glemme" , eller være i tvivl om noget.

    Jeg ønsker jer alle en rigtig god bededagsferie. :-)

    SvarSlet
  2. Det er den rigtige måde at angribe problemet på; betaling ved kasse 1, for han skal jo lære en form for konsekvenser, så at hans fremtid bliver bedst mulig ;-)

    Nu må du nyde de "chaufførfrie" dage - og eventuelt overveje om du skal snyde sønnen i næste uge: Slå hans vækkeur fra, og derefter som betaling for at køre ham, da kræve alle de hjemlige ruder pudset efterfølgende :-D

    Hvededagsferie-kram fra det Midtlollandske!

    SvarSlet
  3. Han støvsugede helt uden vrøvl - og var godt stolt bagefter.....Hvad er det lige det er med mænd og maskiner :-D

    Strategien har også virket, foreløbig.......Jeg har ikke kørt ham endnu, i denne uge...... :-D Jeg er spændt på om den holder.

    SvarSlet