25. november 2007

Årets første julehyggekomsammen

Årets første julefrokost er afviklet og det foregik i hyggelige omgivelser og i godt selskab.

Vi er 4 hold venner som hvert år sætter hinanden i stævne den sidste lørdag i november måned. Emnet for dagen er selvfølgelig julefrokost. Vi skiftes til at lægge hus til og deler udgifterne mellem os. Pakkespillet er obligatoriske og reglerne bliver mere og mere komplicerede for hvert år. To af de deltagende er pædagoger og det er deres lod at sørge for at spilles afvikles og at alle har forstået årets regler - Det er ikke verdens letteste opgave.

I år skulle vi ud til det par som bor længst ude på landet, som skulle lægge hus til. Vi blev tilbudt mulighed for overnatning og valgte at takke ja til tilbudet.

Omgangssygen i midten af ugen var for mit vedkommende overstået, men desværre havde det sit tag i manden og han måtte ringe ved middagstid og melde fra til julefrokosten. Blot et kvarter efter hans afbud ringede værtsparret at to af de andre ligeledes havde lagt sig med omgangssyge. Så det 8, det var 7, det var 6, det var 5. Vi snakkede lidt frem og tilbage om hvad vi skulle - aflysning var IKKE et tema. Værtsparret ville prøve at høre enten en af hendes kollegaer eller en af hans. Det endte med en af hendes og de faldt fint ind i flokkens omgangstone.

Pakkespillet blev afviklet med vanligt snyderi - med trusler om revancer næste år og slet skjult skadefryd fra de der havde skrabt flest gaver til sig.

Natten rundede halv tre inden jeg var under dynen og langt om længe faldt roen over mig og jeg var tæt på at falde i søvn. "BIP BIP - Du har fået en sms" lød det fra min telefon........... Det var en af de øvrige gæster som lige ville sige tak for sidst og god nat - jo tak, nu var jeg da først vågen og der gik et par timer inden jeg fandt ind i søvnens rytme igen.

Hævnen var sød - Vi var oppe kl. 9 og fem minutter senere var hævnen sendt retur. "Jo tak og i lige måde, håber i sover godt :-D". Håber det vækkede hende.

Dagen i dag er gået lidt i slowmotion, det eneste aktivitet det er blevet til var fodboldsejr til Aab over Midtjylland i fars fjernsyn med tilhørende kaffe og kage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar