23. september 2007

En god fest

Manden måtte melde fra fødselsdagen, for at pleje det dårlig helbred. Så jeg allierede mig med søster og svoger og fik kørelejlighed med dem, til fødselsdagen i den nordlige del af Syddanmark..... Min fætter og hans kone, havde tilbud overnatning og den tog jeg pænt imod. Knap 240 kilometer sydover og vi ankom ved firetiden..... tidsnok til en kop kaffe og en omklædning inden festen.

Der var inviteret over 70 mennesker og der var ikke så mange jeg kendte i forvejen, men det var ingen hindring, det blev en rigtig god og sjov fest, med rigtig gode festlige indslag af familie og venner, specielt fødselarens fætter tog kegler...... Jeg har set ham optræde til fødselsdage før og det bliver slet ikke ringere med årene........ Fødselarens brødre og deres familie optrådte også med et indslag...... Her var jeg sat bag videokameraet, håber ikke det blev for rystet.... :-)  De stakkels brødre fik virkelig fortalt omverdenen om den der forkælede søster, som fik bagsædet i bilen, mens de stakkels forsømte brødre måtte sidde på gulvet mellem sæderne, i forældrenes fiat 600.... Tænk at de ikke har fået mén af de "forfærdelig oplevelser :-), dette indslag blev krydret med svigerinderne eksempler på fødselarens mobilvaner og med sang af nevøer og niecer , her mente den  ældste bror, at han havde sunget solo....... Forældrenes sommerhus på Fyn, bliver flittigt brugt af fødselaren, så meget at de to brødre nu seriøst mener at sommerhuset er hendes og at de er snydt så det driver.

Jeg mener ikke, jeg snakkede specielt meget i går aftes, men min stemme idag vidner om noget ganske andet :-) Festen blev ved til den lyse morgen og de sidste 8 af os, lukkede og slukkede kl. 6 i morgen, så det blev kun til 3 timers søvn, inden vi igen skulle afsted til fælles morgenmad, sammested som festen blev holdt....... Min tante synes vi skulle tage med omkring dem, inden vi drog nordpå - så klokken blev henad 1, inden vi fik vendt bilen i den rigtige retning....... omkring 240 og knap 2½ time senere, blev jeg sat af og gik næsten direkte i min seng for at se om jeg kunne hente noget af den forsømte søvn - nu sidder jeg her og er en smule friskerer og sidder og tænker tilbage på en rigtig, rigtig dejlig og hyggelig fødselsdag.

Men hvorfor føles det dog som om weekenden har været alt for kort :-)

1 kommentar: