8. august 2011

Excel formler, rækker, kolonner, tal, markering, Sum, Middel, og så videre.

Jeg er på kursus lige nu, i noget Excel. Selvstudium på Handelsskolen. En undervisningsform der egentlig passer mig fint. Da det er selvstudium, er det selvfølgelig op til en selv, hvor meget man får ud af det. Indtil videre er det gået fint,  der er lærere tilstede og de er både søde og hjælpsomme.

Jeg startede idag og de første par timer gik så med introduktion og ingenting, der skulle deles mange forskellige undervisningsmaterialer ud og gives mange informationer. Vi skulle vises rundt på skolen og alt det der praktiske.

Så fik vi en plads, der hvor jeg skal sidde de næste 4 uger og selv-studere - først Excel og så derefter noget med at lave hjemmesider. Det er fint, men nøj hvor er der stille i de lokaler, og ingen kan helt finde ud af at holde pauser. Det resulterer så i at der ikke bliver luftet ret meget ud i lokalerne og det gør så at der er mega varmt i lokalerne, sidst på dagen. Vi var et par stykker der forsøgte at få luftet ud, men de der sad ved vinduerne synes der var koldt altså........ koldt, venner vi er i august måned, hvad gør i til vinter??? Det var jo kun fem minutter vi bad om. Desværre kan vi ikke bare bytte plads, for de pc'er vi skal bruge til at lave hjemmesider på er i lokalet længst væk fra vinduerne.

En af ulemperne ved selvstudie er at det sociale, går fløjten på den her måde, for ingen af os holder åbenbart pause samtidig. Heldigvis faldt jeg i snak med en kursist fra et andet hold i frokostpause. Vi fik en hyggelig snak om ferie, Tour De France og børneopdragelse :o)

Nu har jeg fået min eftermiddagskaffe og har fået snakket lidt herhjemme, så er der rettet lidt op på det sociale.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar