16. januar 2011

Slotsejer......... for en stund.

Nr. Vosborg, er et forfaldent slot, nej det var et forfaldent slot, som man har brugt rigtig mange penge på at renovere. Slottet bliver nu drevet som hotel og restaurant virksomhed - men er så vidt jeg ved er hotellet under konkurs.

Der er påstande i blandt slægtsforsker med fælles aner, som er inde på at Nr. Vosborg har været i familiens eje, men det kan hverken jeg eller min mor finde belæg for - så den lader vi stå.

Ikke desto mindre stammer familie fra de kanter og for nogle år siden tilbragte vi ferien i Husby klit og vejen gik så forbi Nr. Vosborg, som dengang var meget, meget forfaldent. Det var en hyggelig dag, med skattejagt for ungerne og historie for moderen og ren hygge for faderen. Faktisk er det den dag vi husker bedst fra det år.

Da vi stod midt i den dengang kommende ruin af et slot, snakkede vi om for sjov om, at hvis vi havde haft millionerne og så videre...... Men det var jo selvfølgelig rent for sjov.

Forleden dag snakkede vi om at det kunne være sjovt at se Nr. Vosborg erfter renoveringen.

Det gjorde jeg så i nat, jeg var blevet slotsejer og nød det - lige indtil vækkeuret igen reducerede mig til husejer - men det var dejligt så længe det varede.

5 kommentarer:

  1. Åh ja de dejlige drømme der kan give en lige det man ønsker sig.

    SvarSlet
  2. Eii.. øv.. så var det bare en drøm, en af de bedre :-) Troede lige du havde været på besøg i det virkelige liv. Jeg havde glædet mig til at læse om dit besøg på slottet.
    Du har sikkert rodet lidt i slægten og taget det med i drømmen, formoder jeg! Det er i hvert fald det der tit sker for mig.

    SvarSlet
  3. Ja det en dejlig drøm ;o)

    Hvis jeg var blevet slotsejer, ville det have været oplagt at lave blogtræf der :o) men, men, men.

    Ja Pia vi snakkede nemlig om det forleden dag, min mor og jeg, og brugte lidt tid på det der led...... som vi ikke rigtig kan knække koden på, men det er jo det er der med til at gøre det spændende at slægtsforske.

    SvarSlet
  4. Indbefattede drømmen vinduespudser og rengøringshjælp ??
    Spøg til side. Det er et meget meget smukt lille slot og der kunne jeg helt sikkert godt tilbringe nogle dage.

    SvarSlet
  5. Så vidt kom jeg ikke i drømmen :o) Tror nok jeg ville have råd til hjælp, hvis jeg havde råd til et slot.... ;o)

    Jeg kunne også godt bruge et par dage eller 5 derude.

    SvarSlet