25. december 2010

Jo jo vi nåede det alligevel.

Og det juleaften og vi nåede det…… Lillejuleaften synes jeg det så sort ud, og det var mange ting der skulle nåes, alt for mange ting.
Det svære var at vi alle var trætte efter en hård december og manden måtte til lægen i løbet af ugen, pga. dårlig ryg og jeg pludselig fik ondt i venstre hånd lillejuleaftensdag. Vaskemaskine stod af mandag og blev først lavet sidst på dagen onsdag.
Men juleaftensdag kom der skred i tingene, badeværelse blev gjort rent, der blev støvsuget og der blev sat vasketøj over. De sidste 2 ting, der var glemt blev hentet i Fakta og stegen blev ridset og salt.
Så begyndte det at lysne og julebordet blev pyntet, slikket kom i skålen og mandariner og nødder kom også frem.
Vores juleaften begyndte ved kaffetid, mine og mandens forældre var årets gæster.
Vi var også på Skype, for at hilse på familien i England. De unge mennesker derovre, har fået ny lejlighed lige ved Themsen. Med pc’en på mandens nieces arm, blev vi via webcameraet vist rundt i lejligheden, den ser dejlig ud.
Mor hjælper gerne til med julemaden, hun er .jo den med størst erfaring – det vil sige, hun overtager mit køkken og jeg bliver istedet for køkkenhjælper. Det samme skete altid når min mormor skulle hjælpe min mor i køkkenet :0)) Det er fint, det er garanten for at det smager som det skal.
Ved 6 tiden kom maden så på bordet og derefter havde vi den traditionelle juletræsomvandring med tilhørende sang, vi plejer at have lidt hjælp fra diverse cd’er, men i år kunne vi konstatere at Birthe Kjær ikke sang helt så hurtigt som os :0)
Derefter var der papirafflåning af diverse pakker og der var vist ikke mange gaver der skulle byttes.
IMG_0113[1]
Omkring ved 10 tiden, var vores gæster ved at være trætte og vi kunne sætte punktum for en rigtig dejlig aften.
Og vi nåede det hele alligevel.

1 kommentar:

  1. Det er jo en gammel sandhed at det bliver jul uanset om vi er klar eller ej, og det skete også i dit hjem, kan jeg læse. Men også at i nåede det i skulle.
    Nu håber jeg i får tid og ro til at komme jer over diverse dårligdomme og har en alletiders hyggelig bagjul.....Knus

    SvarSlet