4. september 2010

En længere genvej.

Jeg blev advaret af en af de unge mænd, der lige nu sidder inde på sønnens værelse. om at der var kø a’la New York på motorvejen omkring Aalborg. Så klogeligt valgte jeg en anden vej – da jeg skulle køre et hold venner i Lufthavnen. De skulle samlet op inde i Øgadekvarteret og vi valgte så at køre  henover Limfjordsbroen.
Glad og tilfreds svinger vi til højre lige ved Hotel Hvide Hus og banker lige ind i en kø magen til den på motorvejen – Øv altså.
Nå men det tog os så lige 1 minuts tid at komme hen til nærmeste sidevej og ved hjælp af en godt kendskab til Aalborg og en taxachauffør (den mandlige del af mine passagerer) ved min side, drog vi på en længere “genvej” for at komme udenom køen og egentlig forbavsende hurtigt fik vi navigeret os igennem villavejene i Hasseris og derfra hen over Limfjordsbroen.
Så nu er vennerne forlængst afleveret og så vidt jeg kan regne ud er de tæt på at ankomme til Malaga og selv om jeg forsøgte at overbevise deres unger om at jeg skulle med i stedet for, måtte jeg blive i Danmark – Nå jeg havde jo heller ikke taget pas med :o)
Da jeg satte dem af fik jeg en stående invitation til kaffe i de Andalusiske bjerge i morgen og takkede da pænt ja :o) Mon ikke de vil kigge noget, hvis jeg virkelig stod i døren i morgen. Det er en skam man ikke lige har penge og ferie til det. :o)
Skidt vi tager afsted sammen med dem, næste gang de skal der ned, så det går nok.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en noget snørklet tur gennem Aalborgs gader og stræder...Var der sket noget siden køerne var så vanvittige, eller er det bare normalt?

    Ha en herlig søndag...

    SvarSlet
  2. Der var meget snørklet tur. Vi fik da set gader vi aldrig kommer i :o)

    Der var motionsløb i Aalborg midtby og vejarbejde på motorvejen.

    Det er de eneste to muligheder for at kommer over på den anden side af Limfjorden, så lidt det var lidt svært, men det gik da.

    SvarSlet