27. august 2010

Svigermor blev fejret

Vi havde på trods af vanlig manglende invitation til svigermors fødselsdag, besluttet os for at belemre hende med vores tilstedeværelse. Vi havde ikke meddelt at vi ville komme, det skulle være en overraskelse.
Først skulle sønnen hentes og have lidt hjælp til at få indkøbt træningstøj. Han har meldt sig til en masse motion ovre på hans dagtilbud og skulle derfor have suppleret op. Det er ikke altid let, for hans asperger syndrom gør det svært for ham at være mellem mange mennesker, men de sidste par gange har været gode. Dernæst skulle manden samles op og datteren hentes.
Hvad sker der så, tre skridt inde i Aalborg Storcenter løber vi ind i mine svigerforældre, at min svigerfar var der, var ingen overraskelse, men min svigermor – der er en chance på 1 ud af en million for at møde hende derude. Hun forlader kun hjemmet i sjældne tilfælde. I løbet af samtalen var jeg så nødt til at fortælle dem at vi kom.
Jamen, sagde min svigermor, jeg har jo hverken kage eller noget som helst at byde på………. I øvrigt var de på vej i Zoologisk have.
Ja ja svigermor, med en mand der døjer med en dårlig hofte, den skulle hun længere ud på landet med – hun havde lige fortalt at de havde været i IKEA først. Nej en ting var sikkert, han skulle hjem og sidde ned.
1½ times senere stod vi så foran deres dør, med en buket blomster og kage i hånden og sørme nej – de var slet ikke taget i ZOO. Kaffen var lavet og vi var ventet.
Behøver jeg sige vi havde en ganske hyggelig eftermiddag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar