31. marts 2008

Sønnens verden

For en asperger er forandringer noget de helst vil være foruden og det gælder ikke mindst den unge mand her i huset. Som alle andre unge mennesker kommer han ud i erhvervspraktik, og de kommer blandt andet ud på de tekniske skoler, hvor de har mulighed for at se om det er noget for dem.

Hver gang han skal afsted er det altid med en vis frygt herhjemme, for når tingene bliver uoverskuelig reagerer han tit og ofte ved at blive syg. Tag endelig ikke fejl, for han er overbevist om at han er meget syg og kryber under dynen og ikke ti vilde heste kan overbevise ham om at han kan overvinde "det nye"

Ind i mellem går det helt af sig selv. Når han har støtte fra lærer og kammerater, så er det ikke så svært. I morgen skal han på teksnisk skole i tre dage, og hele aftenen har han været sur og tvær - og jeg var ved at frygte at vi skulle igennnem tre dage under dynen. Men lige før han gik i seng, var han snakkesalig og fortalte at hans lærer og de ander elever havde aftale at mødes i Kennedy arkaden i morgen og følges ad ud på teknisk skole. Ja og så lige bemærkingen om at han jo kunne sove en time længere......... :-) Så mon ikke den går.....

Jeg kan ikke sove længe,  for jeg starter på nyt job i morgen, så jeg skal op og møde kl. 7:00. Det bliver en omvæltning, for i mange år er det tidligste jeg har mødt kl. 8:30 - men jeg glæder mig....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar