25. maj 2007

Barndoms ønsker

Jeg havde i min barndom en drøm om at blive bibliotekar, for jeg elskede at læse bøger. Så da vi skulle i praktik i skolen valgte jeg selvfølgelig at komme på et bibliotek. Jeg husker, at jeg glædede mig til at bevæge mig i bøgernes verden, og få lov til at snuse til alt hvad der til hører.

Men - jeg kom på et lille bibliotek på den anden side af fjorden, hvor de absolut ikke var interesseret i at give mig noget som helst med derfra. Den første dag blev jeg sat til at stemple bibliotekskort - det var såmænd meget godt, hvis det ikke lige var for at det sætte de mig også til den næste og trediedagen lige så. Når jeg så var færdig med at stemple og spurgte efter mere, var der ikke lige noget jeg kunne hjælpe med  - så jeg endte med at sidde og gabe over tegneserier resten af dagen. Egentlig var de søde nok, de piger der arbejdede derovre, men jeg var nok et forstyrrende element i deres hverdag.

 Jeg valgte ikke den vej og jeg har det stadig sådan, at når jeg kommer forbi DET bibliotek, så ærger jeg mig over jeg ikke valgte at komme i praktik i noget andet......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar